آیت الله شیرازی حفظه الله در سایت خود به دست مبارک شان حدیث کنونی رو مرقوم کرده اند:
و در یکی از جدید ترین استفتائات اظهار این تولی وتبری را در زبان و رفتار واجب معرفی نموده اند.
سوالی که این برادر کوچک شیعه از ایشان وبقیه مقلدین ایشان داریم این است که : دشمنان اهل بیت چه کسانی هستند؟؟ آیا غیر از ظالمین هستند؟؟ طبیعتا دراینکه ظالمین یک مجموعه اند تردیدی نیست؛ مجموعه ای از مخالفین توحید وکفار ومشرکین شروع شده تا به ناصبین و منکرین اهل بیت و منافقین و فاسقین وغیره می رسد. خوب بسم الله الرحمن الرحیم به مقلدین تان بفرمائید بلند شوند از همان خیابان چهار مردان به هر خانم بدحجاب وهر مرد ریش تراشیده ای رسیدند بگوید آقای خر ولعنت بر تو ای خانم وغیره وهمچنین در قبال اطرافیان وبستگان شان چنین رویه ای را پیش بگیرند؛حضرت ایت الله بنظر شما این راه ش است؟ حضرت ایت الله به مقلدین مرقوم کنین در هر کشوری از کشورهای غربی هند وچین و دیگر کشورهای غیر مسلمان یا لائیک و کفر هستند یک روزنامه ویک سایت و یک پلاکارد در دست بگیرند و مسیحیان ویهودیان که حتی قرآن را مانند اهل تسنن نپذیرفته اند وبقیه کفار را که در رتبه ی بالاتری از ظلم هستند را با تمثال خر و فحش و اخ وتف خطاب کنند راستی حسینی این راه صحیح است؟؟ آیا اقای فرعون هم جزو کفار و آن هم از نوع حربی اش نبود؟ اما خداوند سبحان فرمود: اذهبا إلى فرعون إنه طغى فقولا له قولا لینا لعله یتذکر أو یخشى (طه43و44) بنظر مقلدین شما اگر عکس خر می کشیدند یا تف و فحش میدادن رساتر نبود؟ آیا حضرت علی علیه السلام هم با تف و فحش و شمشیر با اولی ودومی علیهما من الرحمن ما یستحق برخورد می کردند؟؟ ایا حضرت علی هم مقابل ان یهودی نمی توانستند به سایر فرق مسلمین طعن و لعن کنند؟؟ اما چرا مقابل کفار و غیر قائلین به نبوت و یهود جوری برخورد کردند که موجب سوءاستفاده انها نشود؟ ماها بی اعتبار؛ نظر سایر علما هم بماند ایا خود مرحوم شیخ طوسی ره برای امر به معروف ونهی از منکر ( که نمودی برای اظهار تبری ست) شرطی بنام مفسده قائل نمیشود؟؟ اگر ایشان که صاحب دو کتاب از کتب اربعه ست قابل استناد نیست چرا شیخ صدوق قابل استناد باشد؟؟ همچنین ایا تولی صرفا به قمه زنی ست؟اگر به علت شیطنت دشمن در رسانه ها؛ قمه زنی ترک شود خللی به اسلام مسلمین می رسد؟ خدا وکیلی میلیون ها میلیون ها عزادار با آن همه نظم وعظمت وادب وشکوه بخاطر چار تا عکس خون ریزی قمه باید تحت الشعاع واقع شود؟ تا دشمنان با چنین فتاوائی هر سال مشتی چهره ی خونی نشان بدهند وبگوبند شیعه یعنی این رفتار خصوصا با کودکان ! از باب نصیحت لائمه المسلمین عرض میکنم آیا انصاف ست جوری برخی احادیث وایات را برای مقلدین درشت نمایی کنیم اما قواعدی مانند تقیه و ترک مفسده را اشاره ای نکنیم؟ پس معلوم می شود حتی خود اظهار تولی و تبری منوط به شرایط است شرایطی چون قدرت و نبود مفسده و لحاظ کردن تقیه در موارد لازم (از جمله سوءاستفاده دشمن غیر مسلمان وحفظ خون مسلمین دیگری که امروزه با این فایل های صوتی وتصویری ضبط شده در معرض خطر ناموسی وعرضی ومالی وجانی هستند)وهمچنین رعایت شیوه ی مناسب اعم از سخن پاکیزه و نرم و حسن. حضرت ایت الله همچنین قاعده ی دیگری بنام حفظ عیال وزیر دستان داریم لازم است ضمن اینکه به مقلدین اظهار تولی وتبری را می اموزیم به انها دوری از فحش و تف و نرفتن زیر بیرق رسانه های کفر و استعمار وعدم تلبس وتشبه به لباس وطرق وخلق وسلوک انها را هم بیاموزیم..ممکن است در فرضی خوش بینانه بفرمایید:ما صرفا افرادرا به گفتگوی علمی وعقلی وقرانی وروایات معتبروحفظ مرزهای عقیدتی واظهار مناسب آن دعوت میکنیم امااگر مقلدی بجای بحث علمی وجدی اما مودبانه و حسن؛ سمت دیگری و یا زیر بیرق رسانه ی انگلیس و کفر برود در اختیار من نیست وگوش هم نمی دهند. اشکال ندارد خدا خیرتان بدهد شما لطف کنید همان گونه که حدیث شریف صدوق را با خط مبارک نوشته اید ضرورت تقیه در بعض مراتب و نبود مفسده برای جان ومال دیگر مومنین و دوری از فحش و ترک لعن صریحِ علنی بجای استدلال و ترک انچه مانند قمه موجب وهن اسلام و سواستفاده اجانب ست و لزوم ترک تکیه به طاغوت وبیرق انگلیس ودول کفر؛را در چند سطر مرقوم فرموده ومانند مرقومه قبلی در بالای سایت ودفتر خود بزنید اگر شخصی از مقلدین تخلفی کرد خود داند وخدای خود. حرف آخر:حضرت آیت الله ازین که اصرار بر اصل تولی وتبری دارید واقعا متشکریم چون بلطف حفظ مرزهای دینی وعقیدتی خیلی از مومنین وخانواده هایشان مشغول برنامه عموپورنگ وفوتبال و بانکهای مثلا اسلامی و بی رونقی امر به معروف ونهی از منکر در عناوین دینی و رونق مخالفت با سیگار و قوانین راهنمایی و نسبی گرائی در حدود مذهبی نشده اند اما راستی حسینی اظهار تبری هم رعایت حدود وشرایط ذکر شده را لازم دارد. حضرت ایت الله اگر سوء ادب یا جسارتی شد این برادر بسیار کم قدر خود را عفو قرار دهید. والعاقبه للمتقین.
کلمات کلیدی: